2 Nisan 2013 Salı

Fışkırır "Ruhi Mücerret" Gibi Yerden Naaşım






Kişilere verdiği isimlerle zekasına hayran olduğum bir yazar Murat Menteş. İnce espriler, zeka dolu kurgusuyla önceki iki kitabını da beğenerek okuduğum bir kalem. Ruhi Mücerret de son kitabı. Beğendim tabi ki. Dili akıcı değil çünkü ironiler, iğnelemeler çok. Ama eğlenceli. Keyifli. Dolu dolu gerçekten de. Kendine has bir üslubu oluşmuş. 

Ama tarzını artık hissediyorum, bir cümle okusam bu Murat Menteş'in derim kesin. Bir de, mutlaka bilim-kurgu filmlerinden çıkma beyine çip yerleştirme, yüz operasyonu geçirme ve de reklamları beyinlere işleme gibi konulara fazla takılmış kalmış. 

Kitapta not aldığım o kadar çok yer var ki. Kimileri bölüm başını oluşturan sözlerden kimisi kendisine ait. Aforizma gibi sözleri var cidden. Beğenmemek mümkün değil. 

Kapağı ile öğrencilerimin de dikkatini çekti. Bayıldılar Orhan Gencebay'la Cüneyt Arkın'a. Hatta "Hocam, nerden buluyorsunuz böyle kirapları siz?" diye soranlar oldu. Bulurum ben. :) Merak ettiler, birkaçı okumaya başladı, ben bitirince kendilerine vermem için söz aldılar benden. Kıyamıyorum kitaba, çünkü mutlaka zarar görmüş şekilde geliyor kitaplarım. Sinir oluyorum elbette ki. Hor okuyorlar, dövesim geliyor. :)

Neyse, gelelim notlarıma;



"Yaşam başka yerde."
                            Milan KUNDERA

"Ben bir başkası."
                             Arthur RIMBAUD

"Ve... mazide kalan her şey kısa sürmüş demektir."

"Ölmek, yan gelip yatarak yapabileceğim kolay bir iş."
                    Allen Stewart KONIGSBERG

"- Uzun yaşamanızı neye bağlıyorsunuz?
 - Henüz ölmemiş olmama."
                            Sir Malcolm SARGENT

"Dünya küçük. Yine de onunla pinpon oynayamazsın." 
                                                              Tuğrul ve Çağrı Beyler

"Gençlikte günler kısa, yıllar uzun; yaşlılıkta günler uzun, yıllar kısadır."
                                                                      KANT

"Aşk, sizde olmayan bir şeyi, bunu sizden istemeyen birine vermeye çalışmaktır."
                                                                       Jacques Lacan

"İnsanın geleceği görmemesi ne büyük lütuf."
                                              Juli Zeh / Serbest Düşüş

"Yaşamak, benim kronik hastalığım."

"Sevmek de yetmiyormuş... Çok eskiden rastlaşacaktık."
                                                          Vesikalı Yarim, 1966

"Haddizatında, planlandığı şekilde ilerleyen olaylara hayat denmez."

"Ve aşk, insana ıstırabını gizleme gücü verir."

"Her darbede öldüren aşkın kurbanıyız biz."
                                                   Orhan GENCEBAY

"Hayat, satrancın aksine, şah-mattan sonra da devam eder."
                                                  Isaac ASIMOV

"Her insan ölecek yaştadır."
                                  Kaybedenler Kulübü Kelamıkibarı

"Aşk, birine seni mahvetme yetkisi vermek ve bunu kullanmayacağına güvenmektir."
                                                                      Antuan QUENTIN

"Dünyaya bağlanmadan, hayata tutunmayı öğrenmemiz gerekiyor."

"Espri, hakikate yaklaşmanın; şaka ise gerçeklerden kaçmanın yoludur."


   


3 yorum:

  1. Notlarını sevdim bende :)
    okunacak listesine alayım bende

    YanıtlaSil
  2. aman hocam dövmek yok :))) kitaplarımın hor kullanılmasına hele hele geri gelmemesine hiç dayanamıyorum. O yüzden vermiyorum ben de biraz bencilce ama ne yapayım. kitaplığımda kitap kalmıyor sonra.

    YanıtlaSil
  3. Ben de vermek istemiyorum ama düşünün müdür, öğretmen arkadaşlar hatta okulun hizmetlisi bile kitap istiyor benden. Hangi birine vermeyim :)
    Giden gelse bari.

    YanıtlaSil

Her fikir değerlidir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...