14 Mart 2012 Çarşamba

3 İdiot: All Is Well!



Sanırım kitap yazımı da yazdıktan sonra artık izlediğim filmlere devam edebilirim. 
Okumak isterseniz en son Hugo Cabret hakkında yazmıştım. Film listemi yapmıştım gördüyseniz ama fazla ilerleyemiyorum bu ara. Ama izlediklerimi yazıyorum mutlaka.

Hint filmlerine bol önyargısı olan, dizi izlemekten normal filmler bile uzun gelen biri için yani benim için tamamen harika bir filmdi 3 İdiot. 

Baştan söyleyeyim ortada "İdiot, Aptal, Mal" falan yok. 
Alâkâsı yok yani çevirinin.

Kısa bir bilgi önce;


Yapım: 2009   Hindistan

Tür: Dram,  Komedi,  Müzikal,  Romantik,  Gençlik,

Süre: 160 dakika

Yönetmen: Rajkumar Hirani,

Oyuncular: Aamir Khan,  Kareena Kapoor,  Madhavan,  Akhil Mishra,  Rajeev Ravindranathan,  Omi Vaidya,  Mona Singh,  Boman Irani,  Sharman Joshi,

Seslendirenler :  -

Müzisyen : Subir Kumar Das,

Görüntü Y.: C.k. Muraleedharan,

Senaryo: Vidhu Vinod Chopra,  Abhijit Joshi,  Rajkumar Hirani,

Senaryo (Kitap): Chetan Bhagat,

Yapımcı: Vidhu Vinod Chopra,  Sanjiv Kishinchandani,  Vir Chopra



Film genel itibarıyla Hindistan'ın en iyi mühendislik okuluna başlayan öğrencilerin özellikle 3 öğrencinin hayatını anlatıyor. Hele biri var ki...  Ranco. Sistemin daima rekabet üzerine kurulu olduğu, herkesin en iyi olmaya çabaladığı bir okulda sistemi değiştirmeye çalışan bir öğrenci. Başlarından geçenler, hayattan aslında ne istedikleri...


Drama, komedi, gençlik ve Hint filmlerinin olmazsa olmazı müzikalin sentezi sonucu mutlaka izlenmesi gereken bir film çıkmış ortaya.

Açıkçası 3 İdiot denince Amerikan tarzı aptal, gerizekalı bir yapım bekliyordum. Değilmiş, iyi ki de değilmiş. 

Salak saçma Amerikan filmlerine taş çıkarır.
Çok iyi üzerinden gelinmiş.
Senaryoya tek kelimeyle zekice. Çok beğendim ben.

Oyunculuk olarak Kareena Kapoor yani Pia hariç hepsi çok iyiydi. Özellikle Aamir Khan ve hocaları Virüs.
Ahh Virüs ahh.
Aamir Khan'a da aşık oldum resmen. Nasıl bir güzelliktir bu yaa?!! 
:D
Bir bakın Allah'ınızı severseniz;

(1965 doğumluymuş, yok artık yaa.)



Yazacak o kadar çok şeyim vardı ki, aklıma gelmiyor şu an.
İzler izlemez yazmayınca böyle oluyor tabi.

Doyurucu ve keyifli bir filmdi bana göre.
Farklı ve orijinaldi. 
Gökkuşağı gibi her teldendi. 
Her izleyen kendi karakterine ve yaşamına uygun kıssalar çıkarabilir filmden.
Gerek öğrenciler, gerek hocalar, gerekse de aileler. 
Arkadaşlık, okul, dersler, ailelerin çocukları okutma çabası, aşk...
Hem ağlayıp hem güldürebiliyor.

Konu, Türkiye'nin eğitim sistemine uyarlansa çok da farklı sonuçlar çıkmaz açıkçası. 
Farklı yorumlar okudum internette ama benim tavsiyem mutlaka izleyin.
(Ayy bu yazım çok dağınık oldu, böyle hayal etmemiştim yaa. :( )
Hint dansı bile filmin hatrına izleniyor,
artık düşünün.
"Zubi Dubi Zubi Dubi" de çok hareketli şarkıydı vesselam. 

Unutamayacağım sahneler çok.
İzlemeyenler okumasın derim;
- Ranco'nun helikopterini yaptığı arkadaşın intiharı ve kamerayla görmeleri
- Bebeğin doğuş sahnesi
- Geç geldikleri sınava hocanın "Kağıtlarınızı almıyorum." demesi üzerine isimlerini bilmiyor diye kağıtları karıştırıp kaçmaları
- Ranco'nun arkadaşlarının isimlerinin harfleri ile yeni kelime üretip anlamını sorması 
ve daha fazlası.



He, tabi "All is well"i unutmamak lazım. 
"Her şey yolunda" dostlar.
:)

Fragmanı;



Filmden görüntüler (sinemalar.com'dan) 
ve de replikler;



"Arkadaşınız başarısız oluyor, üzülüyorsunuz; arkadaşınız birinci oluyor, daha çok üzülüyorsunuz."




"Başarının peşinden koşmayın. Siz kendinizi geliştirdiğinizden emin olursanız başarı ve mutluluk sizi gelip bulacaktır."



"All is well."
(Çeviren her nasılsa "Ol İz vel" olarak yazsa da)




"Abi kalemim sende, nasıl imzalayayım?"
:)




Dipnot: Anketime uğrarsanız sevinirim. ;)





14 yorum:

  1. bende geçenlerde izledim bunu. hatta gecenin bir yarını herkes uyurken izlediğim için ağzımı burnumu kapatıp gülmemek için beynimi patlatıyordum resmen çok çok başarılı bi yapıldı :D özellikle o zubi dubi şarkısında ortam müsait olsa ben de dans edecektim ahaha.

    YanıtlaSil
  2. seymsomething, aynen canım yaa. Kahkalarla güldüğüm yerler oldu.
    Hele sınav kağıtlarını karıştırıp kaçtıkları yerde öldüm ya. Hatta tekrar tekrar bile izlenebilir.

    YanıtlaSil
  3. 3saat filmdi ama oturup izleyebildim ben ona şaşırıyorum :D virüsün kızının düğününde de çok iyilerdi onu gördükleri anda ki tipleri harikaydı ahahah

    YanıtlaSil
  4. seymsomething, evet, uzundu gerçekten ama izletiyor.
    Evet yaa, Pia'nın evleneceği adamın fiyat söyleme huyunu ortaya çıkarması da iyiydi. :)

    YanıtlaSil
  5. şimdi izledim sayende:)

    :D çok güldüm güzel filmdi sağol:)

    YanıtlaSil
  6. aaa gerçek mi canım? Ayy çok sevindim. Gülmene bir nebze de vesile olduysam :)

    YanıtlaSil
  7. son günlerde izlediğim en iyi filmdi

    YanıtlaSil
  8. Mehtap, doğrudur canım, çok beğendim ben.

    YanıtlaSil
  9. Demek ki Hintliler Süperman falan çekmediği sürece iyi film yapma olasılıkları var...

    YanıtlaSil
  10. doctorsherlock,yok yok bildiğin Amerikan filmi gibi. İzle derim, kaçırma bence. Zevkine hitap eder mi bilmiyorum ama Süperman'le kıyaslanmaz :D

    YanıtlaSil
  11. ayyyy benim filmim yaa forever :))çooooook sevdim ben bu filmi hala bıkmıyorumm ahh Aamir Khan ahh...all is welll:))söylediklerine fazlasyla katılıyorum eline sağlık...:)

    YanıtlaSil
  12. büşrankara, ben de katılıyorum sana :D
    rica ederim.

    YanıtlaSil
  13. hareketlı bi filim sade ve muhtesem herkesin izlemesi lazm bnce neseli bi filim

    YanıtlaSil

Her fikir değerlidir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...