2 Aralık 2011 Cuma

Bir'er



Bir Kitap


Az. Daha önce kitaplarından birini bile okumadığım Hakan Günday'ın yeni kitabı. Çok sık rastlamaya başlayınca okumaya karar verdim. Burada okuduğumu yazmıştım, henüz paylaşabiliyorum. 
İlginç bir kitaptı. Fazlasıyla doğal bir dili vardı. Küfür, argo had safhada. Farklı bir üslup olduğu için beğendim diyebilirim. Ama bazı kısımlar o kadar hızlı ilerledi, bazı kısımlar da o kadar hızlı geçiverdi ki, dengenin kurulamadığını düşünüyorum. İronik tesadüfler biraz abartılıydı. Ama hayat kadar gerçek olma olasılığına da sahipti. Çarpıcı ifadeleri de iyiydi yani.


Tavsiye edebileceğim bir kitap. Zaten son zamanlarda çok konuşulur oldu.


Benim kitaptan notlarım ise; 


"...her şey yolundaymış gibi görünüyordu. Ve herkes görünene aldanmaya hazırdı. Çünkü görünene aldanmak, haatı dayanılır kılmanın ilk şartıydı." 


***


"- Ben ölüyüm! Bunu anlayabilior musun? Ölü! Sadece daha gömülmedim, o kadar!
 - Bir ölüye göre fazla nefes alıyorsun."


***


"- Hayatının anlamını bulmuş olanlar gelecek. Hayatlarını adayacakları şeyi tutmuş olanlar gelecek. Siz de kalplerini söküp, yerine o şeyleri koyacaksınız. Sonra da kalpleri fırlatıp atacaksınız!
- Ama... Kalpleri olmadan nasıl hayatta kalırlar?
- Göreceksiniz.
- Peki ya kimse gelmezse? Kim kalbinden vazgeçecek kadar kendini bir şeye adayabilir ki?
- Onu da göreceksiniz!
- Ya hayatlarının anlamını bulamayanlar? Onlar ne olacak?
- Onlar da, göğüslerinde bir et parçasıyla canlı canlı çürüyecekler. Ve buna da, YAŞAMAK demeye devam edecekler."


***


"Belki de hayat, yanlış anlayınca güzeldi. Sadece yanlış anlayınca. Ama her şeyi..."




Bir Tat
Balkabağı tatlısı yapmışken tesadüf eseri karşıma çıkan bu tarifi denemek istedim. Sıradışı şeyleri denemeyi severim. Hem yapımı çok kolay hem de hafifti. Yemeye kıyamadım, bitecek diye korktum. Çok beğendim ben, bir ara tekrar yapacağım. 


Malzemeler


2 dilim balkabağı
1 çiftli pötibör bisküvi
4 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı ceviz
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
Hindistan cevizi (üzerini bulamak için)

Yapılışı
Kabak dilimlerini doğrayıp 1 çay bardağı su ile pişirin. İyice yumuşadıktan sonra bir kaba alın ve şeker döküp ezin. Bisküvileri iyice kırıp içine atın. Diğer malzemeleri de ekleyin ve yoğurun. Karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın. Hindistan cevizine batırarak bulayın. Kürdan da batırabilirsiniz. 1 saat kadar beklettikten sonra servise hazır!!..


Bir Seyir

Pasta.
Bitti.
Çok sevdim.
Hele son üç bölüme bayıldım. Çok sevimlilerdi. Çok doğaldı. 
Küçük çocukların bile izleyebileceği bir dizi bence.
Üzerinde düşündüğüm çok kısım oldu. Mesela, çok konuşmadan çok şey halledebiliyorlar, anlayabiliyorlar birbirlerini.
Birbirlerine tripleri çok komik. :D
Güzel bir kritik yapamıyorum ama güzel zaman geçirmemi sağladı.

Burada paylaşamıyorum ama 17. Bölüm (4.part) son 2-3. dk'da babanın gelip kızı mağdur ettiği sahneye öldüm. Dedim nasıl bir babaymış, nasıl bir gelenekmiş. Çok şirindi ama. Karizmatık şef, nasıl el pençe divan durdu. Bakın lütfen. :DD


Bir Tel




ve gittim...


8 yorum:

  1. Hakan Günday'a bayılıyorum.kinyas ve kayra'yı da okumalısın.Son kitabını ben okuyamadım henüz.en kısa zamanda okuyacağım

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir paylaşımdı. Feyiz aldık doğrusu. Hayat; kalbi sökülmüş bir çağın yelkovanı gibidir.

    YanıtlaSil
  3. Bloguma hoşgeldiniz. Pek karışık bir durumuma denk geldiğiniz için üzgünüm( Sizden huzur ve mutluluk dolu yazılar bekliyorum. Gençlerin üzüntüsüne dayanamıyorum. Enseyi karartmayalım, olur mu? Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Poliganum, inşaallah onu da okuyabilirim. İstiyorum yani.

    Profösör, çok teşekkür ederim. Ufacık bir faydam, katkım olduysa ne mutlu bana.

    Nedret, Hoşbulduk. Siz de benim bloguma hoşgeldiniz. Takibe aldım sizi. :D Önerinizi aklımda tutacağım. Başarırız inşaallah. Çok sağolun.

    YanıtlaSil
  5. az güzel bir kitaptı ama ben 120. sayfada kitaba son verme durumunda kaldım..:)

    YanıtlaSil
  6. ilk-kar, neden bırakmak zorunda kaldın?

    YanıtlaSil
  7. GELDİM,DİNLEDİM,GİDİYORUM..NEDEN SESSİZSİN BAKİİM! ? ;)

    YanıtlaSil
  8. Bilmem, sessiz miyim ki?
    İçimden gelmiyor hiçbir şey bu ara.

    YanıtlaSil

Her fikir değerlidir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...