14 Mart 2012 Çarşamba

İntikamın Bedeli




Bir film yazısı ile yine karşınızdayım. İzleyip de biriken filmler "yapılacaklar listem"de gariban gariban duruyorlardı. Gönlüm elvermiyor, artık yazayım dedim. Ucundan tuttum bakalım, ne zamana kadar gider. 
Bu ara izleyemiyorum zaten film. İzlemiş gibi oluyorum ama yazdıkça.


Her türlü film izlemeye çalışıyorum. 
Romantik, dram, aksiyon, komedi, animasyon...
Çeşitlilik oluyor.

İntikamın Bedeli bir 2011 filmi. Orijinal adı Seeking Justice. "Adaleti, Hakkın Aramak" diyebiliriz.
Ben bu filmlerin isimleri çevrilirken üstünkörü çalışıldığını düşünüyorum. Koyuyorlar sonra ası öyle kalıyor. Ama uygunsuzca çoğu.

Neyse, efendim Nicolas Cage tüm filmlerini izlemeyi hedeflediğim oyunculardan biri. 
Son iki-üç filminde çok silik kalarak vasat bir performans sergilemişti.
Bu filmle artık buna bir "Dur!" diyeceğini düşünmüştüm.
Demiş ama çok da dememiş doğrusu! 
:)

Gelelim ön bilgimize;




İntikamın Bedeli / Seeking Justice

Yapım: 2011  -  ABD
Tür: Aksiyon,  Dram,  Gerilim
Yönetmen: Roger Donaldson
Oyuncular: Nicolas Cage,  Guy Pearce,  Jennifer Carpenter,  January Jones,  Donna Duplantier,  Irone Singleton,  Xander Berkeley,  David Jensen,  Cullen Moss,  Harold Perrineau,  Mike Pniewski,  J.d. Evermore,  Beyza Uz,  Kylie Creppel,  Monica Acosta,  Marcus Lyle Brown,  Jason Davis,  Wayne Pére,  Joe Chrest
Müzisyen : J. Peter Robinson
Görüntü Y.: David Tattersall
Senaryo: Robert Tannen,  Todd Hickey
Yapımcı: Tobey Maguire,  Douglas Hansen,  Julie Goldstein,  Ram Bergman,  James D. Stern




Senaryonun doğuşunu saylayacak ana nokta gerçekten mantıklı ve yaratıcı.
Başka şekilde ya da üzerinde daha çok çalışılarak senaryo sağlamlaştırılsa daha güzel olabilirdi. 
Bazı yerlerde klişeler kendini gösteriyor.
Şaşırtan durumlar da var tabi.
"Aç tavşan zıplar." ifadesi de sanırım illuminatiye ait. 


Nicolas Cage için biraz düşük seviyede kalmış.
Onu bu tür hafif rollerden çok daha ciddi performans gerektiren filmlerde görmek isterim.
Her filmde oynamasa da, kaliteli tercihler yapsa.
Yüzünü eskitmese, gözümüzden de düşmese.


Suç, gizem, aksiyon birleşimi.
Tabi Wanted, Fight Club, Zindan Adası gibi beklemeyin.
Senaryonun işlenişi güzel ama aksiyon kısmı az. Ağır.


Çok fazla yorum yapamıyorum.
Beğendim ama mükemmel değil.
Aksiyon meraklıları ve Nicolas hayranları tercih edebilir.
İzlenebilir.


Filmden görüntüler;




"Git çişini yap, sonra bir sosisli al."
:)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her fikir değerlidir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...