4 Mayıs 2012 Cuma

Gündem/n 4


Hayırlı Cumalar...
Herkese selam.

İnanılmaz yorgunum. Evin tüm işleri üstüme kaldı.
Sevgili anneciğim bir kış boyunca durdu durdu, baharı görür görmez kendini dışarı attı.
Evin yolunu unuttu ellaam. :)
Bir gidiyor akşama anca geliyor.
Umre ziyaretleri, hasta ziyaretleri, sohbetler, yürüyüşler... derken, yüzünü gören cennetlik.
Eve gelince de hamarat kızı tarafından döktürülmüş hazır yemekleri bulunca da sevincinden ağzı kulaklarına varıyor.
Benim de öyle kızım olsa, ben de sevinirim.
He, sabah da saçlarını kestik.



Bugün mutfakta geçti günüm. 
Yemeği hazırladım.

Bir adet meşhuuuuur limonlu kekimden yaptım.
Neden meşhur?
Annemin bir gününde yapmıştım, misafirler hep hazır kek sanmıştı.
Tarif isteyen isteyene...
Sonra arkadaşlarıma yaptım, çok beğendiler. Nerdeyse iki kişi bitirene kadar yediler.
Hatta erkek arkadaşım annesine babasına götürmüş onlar da bayıla bayıla yemiş.
"Bu kız bu işi biliyor." demişler.



Ardından çilekli kek denedim.
Meyveli olduğu için kalıba yapıştı biraz, pek görüntüsü içime sinmedi ama güzel.
Bunların bir kısmını annem götürdü bir aile dostumuza, hasta ziyaretine gittiğinde.
Onun dışında pasta-börekle arası iyi olmayan babam bile yumuldu resmen.

***

Her gün mail atıyordum, birkaç gündür atmadım.
Beklemiş, ama diyememiş bana.
Attım da bakmadı da kızarım diye.

***

Yoktan var eden SADECE Allah'tır.

***

Eğitim bilimlerine aşina olanlar bilir.
Pek çok öğrenme stili,  modeli var.
Kolb'ün, Gregorc'un, McCharty'nin falan.
Bunların sınıflandırmalarında net olarak kendimi bulamadım ama Dunn'ın Öğrenmi Stillerinden Görsel Öğrenenlerde kendimi gördüm. 
Ve paylaşmak istedim.
Üçe ayrılmış, Görsel, İşitsel ve Dokunsal Öğrenenler.

Siz de kendinizi bulabilirsiniz üçünden birinde.
Hatta mim konusu bile olabilir bu.

GÖRSEL ÖĞRENENLER
ü  Özel Yaşamlarında genellikle düzenli ve titizdirler.
ü  Çalıştıkları oda ve masa düzenlidir.
ü  Okuduklarını daha çok hatırlarlar.
ü  Sözlü talimatları takip etmekte zorlanırlar. Dinlemeyi sevmezler.

ü  Gözlerini kapadığında sayfayı zihninde canlandırır ve kelimeleri hatırlarlar.
ü  Şekilleri üç boyutlu düşünebilirler.
ü  Harita, poster, şema, grafik gibi görsel araçlarla kolay öğrenirler ve bu araçlarla öğrendiklerini kolay hatırlarlar.
ü  Kavramları gözünde canlandırarak öğrenir.
ü  Çalışırken renkli kalemler kullanmayı, önemli yerlerin altını çizmeyi sever.
ü  Kurallara uymak ve disiplinli olmak en büyük özellikleridir.
ü  Karmaşık ve ne olacağı belli olmayan işlerde huzursuz olurlar.
ü  Mükemmeliyetçidirler.
ü  Okudukları ve yazdıkları metinlerde yazım, noktalama ve diğer dilbilgisi kurallarına duyarlıdırlar.
ü  Yalnız çalışırlar. Sessiz ortamda çalışmayı tercih ederler.
ü  Hızlı konuşurlar, iyi gözlemcidirler.
ü  Bir şey düşünürken gözleri yukarı doğru bakar.
ü  Dersi dinlerken konuyu kitaptan takip eder ve altını çizerler.

İŞİTSEL ÖĞRENENLER

·         İşiterek ve dinleyerek öğrenmeyi tercih ederler.
·         Tartışmaya yatkındır ama tartışmanın içinde olmayı değil, dışarıdan dinlemeyi tercih ederler.
·         Ses ve müziğe duyarlıdırlar. Çalışırken müzik dinlemeyi sever. Okumaktansa dinlemeyi tercih eder.
·         Espri yapmayı ve konuşmayı sever, yüksek ses tonu ile konuşur.
·         Dil öğreniminde başarılıdırlar.
·         Kolay ezberler ve ezberlediklerini kolay hatırlar.
·         Okurken dudaklarını kıpırdatır, okuma hızları düşüktür.
·         Daha çok konuşarak, tartışarak öğrenirler. Sohbet etmyei, grupla çalışmayı severler. Genellikle ahenkli ve güzel konuşurlar.
·         Yazarken noktalama işaretleri, dil bilgisi hataları yaparlar.
·         Sözel yönergeleri izlemekte başarılıdır.
·         Bir şey düşünürken kulak hizasına doğru bakarlar.
·         Yazılıdan ziyade sözlü sınavlarda başarılı olur.



DOKUNSAL-KİNESTETİK ÖĞRENENLER

Ø  Dokunmayı, dokunulmayı severler. Kas belleğine sahip oldukları için ancak yaparak algılayabilirler.
Ø  Yaşadıklarını hatırlarlar.
Ø  Oynayabildiklerini ve prova yapabildiklerini takip eder.
Ø  Fiziksel etkinlikler içerisinde öğrenirler.
Ø  Oldukça hareketli olurlar
Ø  Sürekli hareketlidirler, yerlerinde duramazlar, aktif olmayı severler.
Ø  Derse aktif olarak katılmak ister.
Ø  Taklit ederek, deneyerek daha iy öğrenir.
Ø  Laboratuvar ortamında yapılan derslerde iyi öğrenirler.
Ø  Konuşurken sanki bütün vücuduyla konuşur.
Ø  Monoton ve yavaş konuşurlar, az ve öz konuşmayı severler.
Ø  Dokunmak onlar için en kolay iletişim yoludur.
Ø  Plan ve programdan fazla hoşlanmazlar.
Ø   Eşyalarının düzensiz ve karışık olmasından, hiç rahatsız olmazlar.
Ø  Düzen onlar için önemsiz bir ayrıntıdır.
Ø  Yazım hataları yapar. Bastırarak yazar.





 GÖRSEL ÖĞRENENLER
ü  Özel Yaşamlarında genellikle düzenli ve titizdirler. 
ü  Çalıştıkları oda ve masa düzenlidir. (Kırk pozisyon değişir düzenli durmak adına.)
ü  Okuduklarını daha çok hatırlarlar. (Kitaplarla aramın bu kadar iyi olması garipsenmemeli.)
ü  Sözlü talimatları takip etmekte zorlanırlar. Dinlemeyi sevmezler. 
(Evet, dinlediğimi zannederim ama tekrar sorarım. Hele annem gibi dolandıra dolandıra anlatıyorsa bir şeyi)
ü  Gözlerini kapadığında sayfayı zihninde canlandırır ve kelimeleri hatırlarlar.
ü  Şekilleri üç boyutlu düşünebilirler. 
ü  Harita, poster, şema, grafik gibi görsel araçlarla kolay öğrenirler ve bu araçlarla öğrendiklerini kolay hatırlarlar. (bu ikisi pek uymadı gibi.)
ü  Kavramları gözünde canlandırarak öğrenir.
ü  Çalışırken renkli kalemler kullanmayı, önemli yerlerin altını çizmeyi sever. (E, yani.)
ü  Kurallara uymak ve disiplinli olmak en büyük özellikleridir. (Bir de dakik olmak var lügatimde.)
ü  Karmaşık ve ne olacağı belli olmayan işlerde huzursuz olurlar. 
(Acayip doğru. Her şey benim kontrolümde olsun istiyorum, olmadığında her şey alt üst olmuş gibi hissediyorum ama her zaman da olmuyor bu neticede.)
ü  Mükemmeliyetçidirler. (Yani... Yetkinciyim.)
ü  Okudukları ve yazdıkları metinlerde yazım, noktalama ve diğer dilbilgisi kurallarına duyarlıdırlar. 
(Evet, Türkçeci olmasam bile bu madde benim için geçerli olurdu herhalde.)
ü  Yalnız çalışırlar. Sessiz ortamda çalışmayı tercih ederler.
ü  Hızlı konuşurlar, iyi gözlemcidirler.
 (Evet, yuvarlar giderim bazen. Kimse anlamaz.)
ü  Bir şey düşünürken gözleri yukarı doğru bakar. (Çok doğru, niye bilmiyorum ama bir dolanır gelir... :) )
ü  Dersi dinlerken konuyu kitaptan takip eder ve altını çizerler. (Genelde öyle.)



Şimdiden herkese keyifli hafta sonları...













7 yorum:

  1. o kekin tarifini istiyorum ne olurrr hemen ama:))

    YanıtlaSil
  2. Hangisini canım? Limonlunun mu çileklinin mi?

    YanıtlaSil
  3. yaaa ben de isterim kekin tarifini :) sayende güzel bir kek ögrenirim :) kuru yavan kekleri sevmem ama limonlu güzeldir sanırım :) bekliyoruuuz :)

    YanıtlaSil
  4. MEşhur limonlu kekin tarifini bende istiyorum bende :)
    Birde ben hepsinden bi kaç madde alsam yeni bi öğrenme stili oluştursam :) Yoksa ben öğrenemeyenler kısmında mı kalıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. bende görsel öğrenenlerdenim:) ilk önce düşünürken yukarı baktıklarını öğrenmiştim ben hep bakarım. sonra diğerleri de uyuyordu.

    şimdi senin yazında da okudum tamam kesin dedim:)

    YanıtlaSil
  6. ben limonluuuuuyuuu istiyorum:))

    YanıtlaSil

Her fikir değerlidir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...