6 Mayıs 2012 Pazar

Limonlu Kek


Vakti geldi sanırım.
Devlet sırrı gibi oldu bu kek de maşaallah.
Meşhur dedim, harika dedim, hazır kek gibi yedi herkes dedim ama, bir de yapar beğenmezseniz karışmam haa.

NABRUT'cum, dene ve afiyetle ye canım. Dilerim beğenirsiniz.

Tarifi nereden aldığımı hatırlamıyorum ama, benim uyarlanmış tarifim şu şekilde;



Malzemeler

4 yumurta
3 su bardağı un
125 gr margarin
1 su bardağı süt
2 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1,5 limonun suyu
1 adet rendelenmiş limon kabuğu

Sosu için;

1 adet limonun suyu
1 çorba kaşığı pudra şekeri



Yapılışı;

1. Yumurtaları şekerle çırpıp erimiş margarini karışıma ilave edin
2. Unu elde ettiğiniz karışıma ekleyin.
3. Limon suyu, limon kabuğu rendesi ve sütü ayrı bir kapta köpürene kadar karıştırın. Ve vanilya ve kabartma tozunu da ilave edin. Hazırladığınız son karışımı, unun bulunduğu karışıma ekleyip karıştırın. 
4. Kek hamurunu yağlanmış kek kalıbında 180 derecede pişirin. Üzerine bastırdığınızda kek eski haline geliyorsa pişmiş demektir.
5. Bir kase içinde limon suyu ve pudra şekerini karıştırarak sosu hazırlayın. Fırından çıkardığınız kekin üzerine hazırladığınız sosu eşit şekilde gezdirin. Dilerseniz üzerini pudra şekeri ile de süsleyebilirsiniz.

Püf Noktalar;

*** Yumurtaları teker teker kırın. Yani kırıp karıştırın, kırıp karıştırın.
*** Limon suyu, rendesini ve sütü iyi köpürtün.
*** Sosu, eğer çok limonlu seviyorsanız dökün. Limon tadı hafif kalsın diyorsanız,yapmasanız da olur. Çünkü 1,5 limon suyu zaten benim artırdığım şekilde. Damak zevkinize kalmış.
*** Kek piştikten sonra kalıbı ters çevirip bir süre öyle bekleyin. Hem daha kolay çıkar hem de kek kendini çekmiş, kendine gelmiş olur. 

Bunlar nacizane tavsiyelerim...
Afiyet olsun, şifa olsun, vitamin olsun... 











9 yorum:

  1. ah sağolasın tatlım :))
    deneyeceğim mutlaka.sanda yazarım deneyince:))
    yanlız limonları kırın onu anlamadım

    YanıtlaSil
  2. ayy inanmıyorm kendime, ne limonu, yumurta olacak o. Yanlış yazmışım canım. :) aklım nerdeyse o ara.

    YanıtlaSil
  3. no problem:)) anladım .teşekkür edeirm:)

    YanıtlaSil
  4. 1 Ödül 1 mim kazandınız,tebrikler;D

    YanıtlaSil
  5. Balık vermek, balık tutmayı öğretmekten daha cazip olabilir kimi zaman :)

    YanıtlaSil
  6. süper kekin her türlüsünü severim,şu hasta halime ne de iyi gelirdi hani.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Tarifi kaydettimm saolasın :)
    Ah şimdi olsa ne iyi olurdu ama sanırım üşeniyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de deneyeceğim. Limonlu keki çok severim :)

    YanıtlaSil

Her fikir değerlidir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...